czwartek, 12 grudnia 2013

Jak uczę się języków z piosenek?

Wiecie, że słucham piosenki w różnych językach, ale jak wynosić z tego jakieś korzyści? Ważne abyście znaleźli piosenkę, która was bardzo poruszyła i wiecie, że będziecie jej długo słuchać. U mnie to prawie z każdą nową tak jest.

I
Jeśli już macie piosenkę to posłuchajcie jej i wsłuchajcie się w słowa. Starajcie się zrozumieć jak najwięcej.
II
Znajdźcie tekst piosenki i słuchajcie jej patrząc na np. angielskie napisy. Możecie podkreślać zdania, których nie rozumiecie.

III

Posłuchajcie piosenki 3 raz patrząc na polskie tłumaczenie. Jeśli nie umiecie dopasować tego co śpiewa (np. po angielsku) z polskim tekstem to próbujcie aż wam się uda. To chyba nie takie trudne?
IV

Teraz możecie nauczyć się wyrażeń z tej piosenki i użyć ich w rozmowie. :) Ja się osobiście nie uczę tego, ale bądźcie mądrzejsi ode mnie. 
Ps. Nadal myślę o tym nowym blogu, ale nie mogę podjąć żadnej decyzji. Może w święta pomyślę o tym a będę miał czas, bo usunąłem facebook i mam więcej czasu. :)


1 komentarz:

  1. Ja z piosenek najczęściej zapamiętuję pojedyncze słówka. Myślę, że ta metoda nauki jest bardzo skuteczna. Bez większych wysiłków, bez wkuwania, poznajemy nowe słowa.

    OdpowiedzUsuń